Obchodné podmienky

internetového obchodu www.alpis.sk

Článok I
Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vznikli v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim, predmetom ktorej je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu obchodníka prevádzkovaného na webovej stránke www.alpis.sk (ďalej len "internetový obchod").
  2. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 týchto obchodných podmienok (ďalej len "kúpna zmluva"). V prípade, že obchodník a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
  3. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:
  • zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
  • zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov,
  • zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
  • zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších právnych predpisov,
  • 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov,
  • zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov a s inými relevantnými právnymi predpismi.
  1. Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami vyššie uvedených právnych predpisov, pričom právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom sa riadia Občianskym zákonníkom a zákonom o ochrane spotrebiteľa a právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim podnikateľom sa riadia Obchodným zákonníkom.
  2. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
  3. Obchodník neprijal žiadny osobitý kódex správania.
  4. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami dôkladne oboznámil, ich obsahu porozumel a nemá voči nim žiadne výhrady.

Článok II
Vymedzenie pojmov

  1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorákoná v jej mene alebo na jej účet.
  2. Obchodníkom je vlastník internetového obchodu prevádzkovaného na webovej stránke www.alpis.sk :

Obchodné meno:  Michal Kišš - Alpis
reg.: na Okresnom úrade Bratislava, pod reg. č. 110-214237
Fakturačná adresa: Pluhová 954/22, 83103 Bratislava-Nové Mesto
IČO: 46630384
DIČ: 1083160012
IČ DPH: SK1083160012

email: alpistours@slovanet.sk
tel. č: +421 2 5556 7462

Adresa prevádzky:
ALPIS Shop
Prešovská 40, Eden Park, Bratislava
Otváracia doba:  Po-Pia 9:00 - 17:00 (máj až október)
                                Po-Pia 9:00 - 18:00 (november - apríl)
                                So-Neď zatvorené

  1. Kupujúcim je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
  2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
  3. Podnikateľom je
  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
  1. Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; na účely týchto obchodných podmienok je tovarom všetko to, čo obchodník predáva.
  2. Kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom tohto internetového obchodu alebo iným vhodným spôsobom podľa podmienok dohodnutých v týchto obchodných podmienkach.
  3. Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese www.alpis.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť kúpnu zmluvu.
  4. Orgánom dozoru je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O.Box 5
820 07 Bratislava 27
odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/58272 172, 02/58272 104
fax č.: 02/58272 170 

Článok III
Užívateľský účet

  1. Kupujúci si môže registráciou na webovej stránke vytvoriť užívateľský účet, prostredníctvom ktorého uskutočňuje a sleduje aktuálny stav objednávok, eviduje údaje o objednávkach, prípadne využíva rôzne výhody poskytované obchodníkom pre registrovaných kupujúcich. Vytvorenie užívateľského účtu nie je povinné a kupujúci si môže objednať tovar aj bez registrácie.
  2. Vytvorenie užívateľského účtu je bezplatné.
  3. Kupujúci je povinný uviesť v registračnom formulári pravdivé údaje v rozsahu uvedenom obchodníkom. Kupujúci je povinný údaje v užívateľskom účte aktualizovať pri ich zmene.
  4. Prístup do užívateľského účtu je chránený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný prihlasovacie údaje chrániť, tak aby zamedzil prístup tretím osobám do jeho užívateľského účtu. Kupujúci nie je oprávnený sprístupniť užívateľský účet tretím osobám.
  5. Kupujúci môže užívateľský účet kedykoľvek zrušiť.
  6. Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet kupujúceho v prípade, že porušil tieto obchodné podmienky alebo ak je viac ako 2 roky neaktívny.
  7. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia obchodníka, poprípade nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb. Kupujúci si môže objednať produkty a uzatvoriť kúpnu zmluvu aj bez registrácie.

Článok IV
Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. V prípade, že kupujúci je spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru dodávateľom na stránke internetového obchodu www.alpis.sk . Odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim vzniká kúpna zmluva. Prijatie objednávky a aktuálny stav predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, v ktorom súčasťou sú voľne stiahnuteľné Všeobecné obchodné podmienky, formulár na odstúpenie od zmluvy a poučenie spotrebiteľa o práve o odstúpení od zmluvy, vo formáte PDF. Takto uzatvorenú zmluvu na základe objednávky, ktorá je záväzná, možno meniť alebo zrušiť len na základe dohody oboch zmluvných strán, alebo zo zákonných dôvodov.
  2. V prípade, že kupujúcim je podnikateľ, návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka kupujúcim podnikateľom. Kúpna zmluva je uzatvorená až okamihom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s jeho návrhom po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim.
  3. Obchodník na stránkach internetového obchodu ponúka tovar, ktorý je bežne dodávaný, pričom nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených produktov. Dostupnosť produktov je uvedená pri každom z nich osobitne, príp. bude potvrdená obchodníkom na základe dopytu kupujúceho.
  4. Tovar ponúkaný obchodníkom je možné objednať prostredníctvom internetového obchodu. Obchodník prijíma objednávky cez internetový obchod nepretržite. Spracované budú počas otváracej doby predajne.
  5. Pri odosielaní objednávky prostredníctvom internetového obchodu kupujúci postupuje tak, že vybraný tovar umiestni do košíka kliknutím na „Pridať do košíka“. Po ukončení nakupovania kliknutím na nákupný košík sa dostane na podstránku nákupného košíka, kde po sumarizácií vybraných tovarov klikne na „Pokračovať“ čo ho presmeruje na podstránku, kde zvolí spôsob dodania a platby. Ďalej klikne na „Pokračovať“ a vyplní fakturačné a dodacie údaje. Objednávku záväzne potvrdí a odošle kliknutím na „Objednať s povinnosťou platby“. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a zmeniť údaje uvedené v objednávke.
  6. Objednávka, ktorá neobsahuje vyššie uvedené údaje, nemusí byť platná. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne a obchodník nijak nezodpovedá za škodu spôsobenú tým, že kupujúci zadá nesprávne alebo neúplné informácie.
  7. Objednávka uskutočnená prostredníctvom akéhokoľvek prostriedku diaľkovej komunikácie je záväzná.
  8. Obchodník je v závislosti od charakteru tovaru (napr. množstvo tovaru, náklady na dodanie a pod.) oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky, napr. telefonicky alebo emailom.
  9. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä s využitím internetového obchodu, elektronickej pošty, telefónu a pod. pri uzatvorení kúpnej zmluvy. Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré vzniknú v súvislosti s uzatvorením zmluvy kupujúcemu, si kupujúci platí sám, pričom tieto sa nelíšia od základnej sadzby.

Článok V
Práva a povinnosti zmluvných strán

1. Predmetom kúpnej zmluvy sú práva a povinnosti zmluvných strán.
2. Obchodník je povinný najmä:

  • poskytnúť spotrebiteľovi informácie podľa príslušných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa a iných relevantných právnych predpisov,
  • zabaliť tovar na prepravu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu,
  • dodať spotrebiteľovi objednaný tovar riadne a včas,
  • dodať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a užívanie produktu v súlade s relevantnými právnymi predpismi.

3. Obchodník má právo na zaplatenie kúpnej ceny riadne a včas.
4. Kupujúci je povinný najmä:

  • prevziať tovar v mieste určenia,
  • zaplatiť obchodníkovú dohodnutú kúpnu cenu v lehote splatnosti, vrátane nákladov na doručenie tovaru, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli, že náklady na doručenie tovaru znáša obchodník.

5. Kupujúci má právo na dodanie produktu obchodníkom riadne a včas.

Článok VI
Cena produktu a platobné podmienky

  1. Predajné ceny jednotlivých tovarov sú na stránkach internetového obchodu aktuálne a platné. Uvádzané sú vrátane dani z pridanej hodnoty (DPH) v zákonnej výške nakoľko obchodník je jej platcom, a všetkých ostatných daní za jednotku tovaru. Ceny sú platné po dobu zverejnenia na internetovej stránke.
  2. Ceny nie sú prispôsobované kupujúcemu na základe automatizovaného rozhodovania.
  3. Kúpna cena je uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním záväznej objednávky, pričom pozostáva z predajnej ceny všetkých vybraných tovarov vrátane všetkých daní, poplatkov a nákladov na dodanie, ktorú musí kupujúci zaplatiť pre získanie tovaru. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť ju skontrolovať a opraviť.
  4. Pokiaľ obchodník poskytuje zľavu na tovar, uvedenú má na stránke malo-obchodnú cenu, ktorá je prečiarknutá, zľavu v percentách a zlacnenú cenu, za ktorú si kupujúci môže ponúkaný tovar objednať. Obchodník môže poskytnúť kupujúcemu rôzne druhy zliav, napr. zľavu za registráciu v internetovom obchode, zľavu za opakovaný nákup alebo zľavu na základe zľavového kupónu. Prípadné zľavy poskytované obchodníkom nie je možné kombinovať.
  5. Obchodník môže vydávať a predávať darčekové poukazy. Darčekový poukaz predstavuje predplatené finančné prostriedky, ktoré môže kupujúci použiť pri nákupe tovaru na zaplatenie kúpnej ceny, resp. jej časti. Nominálnu hodnotu darčekového preukazu je možné dohodnúť s obchodníkom. Kupujúci je oprávnený zaplatiť kúpnu cenu darčekovým poukazom, pokiaľ je darčekový poukaz platný a je možné ho na kúpu vybraného tovaru použiť. V prípade odstúpenia od zmluvy bude kúpna cena vrátená taktiež prostredníctvom darčekového poukazu, ak kupujúci použil na jej zaplatenie darčekový poukaz. Platnosť darčekových poukazov je 2 mesiace od vydania.
  6. Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu dohodnutú v kúpnej zmluve vrátane nákladov na zabalenie a doručenie tovaru, a to v lehote splatnosti, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Meniť ju možno len na základe dohody zmluvných strán.
  7. Kupujúci môže kúpnu cenu zaplatiť nasledovnými spôsobmi:
  1. Osobne pri prevzatí u obchodníka
    Kupujúci zaplatí kúpnu cenu osobne pri prevzatí u obchodníka, a to v hotovosti alebo platobnou kartou. Akceptujeme platobné karty Visa, Visa electron, Mastercard a Maestro.
  2. Na dobierku
    Kupujúci zaplatí kúpnu cenu pri prevzatí zásielky kurierovi. Pri tomto spôsobe platby obchodník účtuje aj poplatok za dobierku vo výške 1,20 EUR.
  3. Platba vopred bankovým prevodom
    Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bankovým prevodom podľa údajov uvedených v potvrdení objednávky v lehote do 3 dní. Pokiaľ kupujúci nezaplatí kúpnu cenu v stanovenej lehote, obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, čím sa objednávka ruší.
  4. Online platobnou kartou
    Kupujúci zaplatí kúpnu cenu online prostredníctvom platobnej karty cez platobnú bránu GoPay, alebo Shoptet pay. Platobná brána akceptuje platobné karty Visa, Visa electron, Mastercard a Maestro.
  5. Apple Pay
  6. Google Pay
  7. Darčekovým kupónom

V prípade, že si kupujúci zvolí niektorý zo spôsobov zaplatenia kúpnej ceny vopred, pred dodaním tovaru, je kúpna cena platná  po dobu 3 dní. Pokiaľ kupujúci nezaplatí kúpnu cenu v stanovenej lehote, obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, čím sa objednávka ruší.  

  1. Obchodník nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú obdobnú platbu. Tým nie je dotknuté ustanovenie o platbe kúpnej ceny vopred. Obchodík môže žiadať od kupujúceho zálohu, ak si kupujúci objedná tovar, ktorý obchodník štandardne nedrží skladom.
  2. Dokladom o predaji vrátane ceny tovaru je faktúra (daňový doklad), ktorá je priložená k zásielke alebo zaslaná emailom, pričom zároveň slúži ako dodací a záručný list.
  3. Pokiaľ je kupujúci podnikateľom, má v prípade jeho omeškania s akoukoľvek platbou alebo jej časti, obchodník právo od kupujúceho požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 0,25 % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania až do zaplatenia. Zmluvná pokuta je splatná do 15 dní od obdržania výzvy k zaplateniu. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok na náhradu škody.

Článok VII
Dodacie podmienky

  1. Náklady na dodanie tovaru znáša kupujúci, pokiaľ nie je medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak. Náklady na dodanie budú presne vyčíslené v objednávkovom formulári po zvolení požadovaného spôsobu dodania.
  2. Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov dodania:
  • Osobný odber na predajni ALPIS Shop v Bratislave - Prešovská 40 / Eden Park
  • Kuriérom DPD doručenie na adresu za poplatok 4,20 EUR
  • Kuriérom DPD doručenie do odberného miesta za poplatok 3,60 EUR
  • Packeta s uložením na vybranom odbernom mieste za poplatok 3,20 EUR - Slovensko a 4,00 EUR - Česká republika.
  1. Cena za doručenie pri objednávkach nad 100 EUR do krajín SR a CZ je 0,00 EUR
  2. Dodanie tovaru do štátov EU kuriérom DPD, Intime, alebo packetou je možné. Pri tomto spôsobe doručenia učtujeme poplatok  za doručenie, ktorý závisí od výšky ceny tovaru. Ceny za doručenie sú následovné:
    6,00 - 15,00 EUR pri objednávkach nad 1,00 EUR
    9,00 - 50,00 EUR pri objednávkach nad 150,00 EUR v závislosti od štátu EU
  3. Pri objednávkach lyží a tovaru nad 700,00 EUR, je možné dodanie iba prostredníctvom kuriéra DPD alebo UPS-SPS.
  4. Pokiaľ nie je možné určiť cenu za dodanie vopred v objednávkovom formulári (napr. pri dodaní do zahraničia alebo nadrozmernej zásielky), bude určená individuálne na základe aktuálnych podmienok dopravcu.
  5. Obchodník sa zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky, ak sa zmluvné strany nedohodli inak alebo ak nie je pri vybranom tovare uvedená iná dodacia lehota. Tovar, ktorý je označený „skladom“ je expedovaný v čo najkratšej možnej dobe.
  • Objednávky prijaté počas pracovných dní do 10:00 s doručením Packeta odosielame zvyčajne ešte v ten istý deň. Platí pre tovar označený skladom.
  • Objednávky prijaté počas pracovných dní do 12:00 s doručením kuriérom DPD odosielame zvyčajne ešte v ten istý deň. Platí pre tovar označený skladom.

Objednávky prijaté po tomto termíne odosielame zvyčajne nasledujúci pracovný deň, O expedovaní bude kupujúci informovaný emailom.

  1. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke, osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním určená osoba. Tovar je dodaný v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba.
  2. Ak obchodník nedodá objednaný tovar včas, môže kupujúci od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej lehoty na plnenie, ak:
    1. obchodník odmietol tovar dodať,
    2. včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
    3. kupujúci pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
  3. Po odstúpení od zmluvy podľa ods. 6 tohto článku obchodník vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
  4. Od okamihu odovzdania tovaru na prepravu dopravcovi, zodpovedá za prípadnú škodu dopravca. Z uvedeného dôvodu je kupujúci, ktorým je podnikateľ, pri prevzatí tovaru od dopravcu povinný skontrolovať neporušenosť obalu zásielky a v prípade akýchkoľvek závad to bezodkladne oznámiť dopravcovi. Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, to obchodník dôrazne odporúča. V prípade zjavného porušenia obalu, ktoré nasvedčuje neoprávnený zásah do zásielky, nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
  5. Pokaľ kupujúci, ktorý je podnikateľ, obdrží poškodený tovar, je povinný ho ponechať v pôvodnom stave a v pôvodnom obale tak, ako ho prevzal. Tovar nie je oprávnený prebaľovať do iného obalu a akokoľvek s ním ďalej manipulovať. Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, tak obchodník odporúča rovnaký postup ako podnikateľovi.
  6. Po prevzatí tovaru kupujúci prehliadne tovar a bez zbytočného odkladu informuje obchodníka o zistených nedostatkoch. V prípade, že kupujúci zistí poškodenie tovaru alebo inú vadu až po jeho prevzatí, túto skutočnosť oznámi obchodníkovi bez zbytočného odkladu na email alpistours@slovanet.sk. 

Článok VIII
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

  1. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, okamihom dodania.
  2. Vlastnícke právo k predanej veci prechádza na kupujúceho, ktorý je podnikateľom, okamihom úplného zaplatenia celej kúpnej ceny.

Článok IX
Recenzie zákazníkov

  1. Obchodník zverejňuje na internetovom obchode a príp. na iných vhodných miestach recenzie zákazníkov. Všetky recenzie sú overené. Recenzie označené ako overené, overuje obchodník tak, že email zadaný pri vkladaní recenzie spáruje s emailom v objednávke. Pokiaľ zadaný email nie je totožný s emailom zadaným v objednávke, recenziu obchodník vymaže.

Článok X
Odstúpenie od zmluvy
Kedy má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Odstúpenie od zmluvy kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa. Odstúpenie od zmluvy kupujúceho, ktorý je podnikateľ, sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, pričom ustanovenia tohto článku sa na neho nevzťahujú.
  2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa ods. 5 tohto článku.
  3. Obchodník môže lehotu na odstúpenie od zmluvy predĺžiť. O prípadnom rozhodnutí predĺžiť túto lehotu informuje spotrebiteľa preukázateľným spôsobom.
  4. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
  1. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru

  5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím  plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Kedy spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v prípadoch ustanovených v § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní. Ide najmä o prípady, kedy je predmetom zmluvy:
  1. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  2. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom
  3. dodanie lyží, na ktoré bolo viazanie navŕtané podľa požiadaviek zákazníka.

Ako môže spotrebiteľ uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimoprevádzkových priestorov obchodníka niektorým z nasledovných spôsobov:
    1. písomne zaslaním oznámenia na adresu obchodu,
    2. elektronickou poštou zaslaním oznámenia na alpistours@slovanet.sk.
    3. osobne na predajni obchodníka.
  2. Použiť pri tom môže vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
  3. Pre včasné odstúpenie od zmluvy, musí spotrebiteľ odoslať oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr v posledný deň lehoty. Samotné neprevzatie zásielky sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy.
  4. V prípade odstúpenia od zmluvy sa ruší aj každá doplnková zmluva, to neplatí ak sa zmluvné strany výslovne dohodnú na trvaní doplnkovej zmluvy. V tomto prípade spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie aj tovaru, ktorý bol predmetom doplnkovej zmluvy.
  5. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi, príp. ním poverenej osobe. To neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty.
  6. Náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša spotrebiteľ. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady na vrátenie tovaru bude znášať on.
  7. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Pokiaľ spotrebiteľ vrátil tovar, ktorého hodnota je v dôsledku takéhoto zaobchádzania znížená, môže si obchodník uplatniť škodu s tým súvisiacu
  8. V prípade, že tovar vracia osoba, ktorá nie je spotrebiteľom, vrátený tovar musí byť v originál krabici s nepoškodenými visačkami. V prípade že tento kupujúci pošle späť nový tovar, ktorý bol zjavne používaný, obchodník môže odmietnuť právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy.
  9. Obchodník odporúča kupujúcemu poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia znáša kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru obchodníkom.

Článok XI
Povinnosti obchodníka pri odstúpení od zmluvy

  1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov, príp. jej časť ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  2. Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
  3. Ak si spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dopravy, ktorý obchodník ponúka, vráti mu obchodník náklady na dodanie tovaru len vo výške tejto najlacnejšej dopravy.
  4. Obchodník vráti spotrebiteľovi platbu na účet uvedený vo formulári na odstúpenie od zmluvy, ak sa nedohodli inak.
  5. Ak bola kúpna cena zaplatená formou darčekového poukazu, môže obchodník vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu taktiež formou darčekového poukazu.
  6. Obchodník si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.

Článok XII
Neprevzatie objednaného tovaru

  1. Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar v mieste určenia.
  2. Pokiaľ kupujúci neprevezme objednaný tovar bez toho, aby od kúpnej zmluvy odstúpil v súlade s čl. X týchto obchodných podmienok, považuje sa to za porušenie kúpnej zmluvy z dôvodov na strane kupujúceho, v dôsledku čoho je obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť a od kupujúceho žiadať náhradu škody podľa § 420 Občianskeho zákonníka.
  3. Pri určovaní výšky škody obchodník vychádza predovšetkým z nákladov spojených v dodaním tovaru do miesta určenia.
  4. Obchodník má právo aj neuplatniť si nárok na náhradu škody alebo ho uplatniť len z časti.
  5. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho potrebné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia , pričom obchodník môže požadovať zaplatenie kúpnej ceny vopred.

Článok XIII
Odstúpenie od zmluvy obchodníkom

  1. Obchodník má právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je schopný dodať kupujúcemu tovar riadne a včas, najmä z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru. O odstúpení od zmluvy bude kupujúci informovaný e-mailom, a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti, mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak.

Článok XIV
Riešenie sporov

  1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi obchodníkom a kupujúcim v súvislosti s používaním internetového obchodu a uzatvorením zmluvného vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. Účastníci tohto právneho vzťahu sa dohodli, že v prípade vzniku sporu je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
  3. Sťažnosti spotrebiteľov vybavuje obchodník prostredníctvom kontaktnej e-mailovej adresy. Informáciu o vybavení sťažností zasiela na e-mailovú adresu kupujúceho.
  4. V prípade vzniku sporu medzi obchodníkom a  spotrebiteľom, je spotrebiteľ oprávnený obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spotrebiteľ spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Žiadosť o nápravu je možné zaslať elektronickou poštou na e-mail alpistours@slovanet.sk alebo poštou na adresu obchodu.  Pokiaľ obchodník na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu niektorému zo subjektov alternatívneho riešenia sporov.
  5. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia (soi.sk).
  6. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, prevádzkovanou EÚ. Sťažnosť možno podať vyplnením online formulára na stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SKPrávo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov má spotrebiteľ.
  7. Riešenia sporov niektorým zo subjektov alternatívneho riešenia sporov sa môže domáhať len spotrebiteľ, pričom týka sa len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv uzatvorených na diaľku. 

Článok XV
Zodpovednosť obchodníka za vady a reklamačné podmienky

  1. Zodpovednosť obchodníka za vady a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého prevádzkovateľom a zverejnenom na internetovej stránke www.alpis.sk.    

Článok XVI
Platnosť zmluvy

  1. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do riadneho splnenia si povinností oboch zmluvných strán vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok, ktoré sú jej neoddeliteľnou súčasťou.

Článok XVII
Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje kupujúcich spracúva obchodník v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „zákon o OOU“).
  2. Podmienky spracúvania osobných údajov obchodníkom sú špecifikované na internetovej stránke alpis.sk vsekcii Ochrana osobných údajov. 

Článok XVIII
Záverečné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach internetového obchodu www.alpis.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
  3. Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní internetovej stránky používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jej prevádzku. Internetovú stránku je možné využívať len v rozsahu, v ktorom nie je na úkor práv ostatných jej návštevníkov a ktorý je v súlade s jeho určením.
  4. Kupujúci berie na vedomie, že obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetovej stránky alebo v dôsledku využitia internetovej stránky v rozpore s jej určením.
  5. Tieto obchodné podmienky sú vypracované advokátskou kanceláriou Lanikova Group, s.r.o. pre prevádzkovateľa internetového obchodu, pričom sú chránené v zmysle zákona 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších právnych predpisov. Bez súhlasu autora je zakázané toto autorské dielo akýmkoľvek spôsobom použiť, a to najmä, nie však výlučne, kopírovať, zverejňovať, meniť, upravovať, rozširovať a inak zneužívať.
  6. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024.

 

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz